tartă delicioasă cu cimbru, brânză albastră și caise

~ aleasă de Oana, povestită de Sorana ~

Dacă vrei să faci tarta asta, cheamă un prieten/o prietenă, pentru că e un fel de mâncare neconvențional și distractiv și dacă-l faci singur(ă) nu iese ce trebuie 🙂

Trebuia ceva cu cimbru. Borșul de fasole n-a fost o opțiune, voiam ceva mai savant. Tarta asta a părut suficient de sofisticată, plus că era cu portocaliu, deci veselă. Rețeta de pe net, care ne-a dat ideea, era cu brânză verde, dar n-am găsit, așa că am zis că o fi bună și asta albastră. Mai nobilă, mai poetică. Așa:

1

Eu m-aș fi oprit la pozat castronelul ăsta, așa de frumos mi s-a părut, dar Oana a insistat să facem totuși ceva, dacă tot umplusem masa de lucru cu tot felul de ingrediente:

  • 4 linguri de făină albă
  • 4 linguri de făină integrală (habar nu am de ce trebuie să ne complicăm cu două feluri de făină, ceva legat de consistența aluatului, probabil. sau nu)
  • două linguri de zahăr (cu greu am adunat 10 linguri)
  • un praf de sare
  • două ouă
  • 1/2 de pachet de unt
  • 100g de brânză albastră (aka sad cheese)
  • 150g de caise deshidratate – sărmanele, le-am lăsat să se hidrateze o noapte întreagă într-un castron cu apă)
  • două linguri de gem de caise (încă două linguri!)
  • 5 fire de cimbru proaspăt (dacă nu e proaspăt nu arată bine în poze)
  • o fiolă de esență de vanilie (pentru că știu că o să uit să zic mai încolo, zic acum – esența asta se pune peste caise, după ce ne-am asigurat că-s hidratate și nu ies în lume în halul în care au stat în pungă)
  • afine – cât vă lasă inima, dar nu mai mult de o căniță, că-s scumpe, soro
  • o cană de cafea pentru bucătarul șef (Oana, desigur 🙂 )

Ia priviți ce caise frumoase. Pentru că frumusețea, nu-i așa, înseamnă hidratare:2Jumatea de pachet de unt se taie bucățele. Din nou, mie mi s-a părut că ne complicăm existența, dar Oana a zis că așa trebuie, că e mai ușor la frământat. Și eu ascult de ea, că se pricepe mai bine.3.jpgSe amestecă făina, zahărul, sarea și untul. După care vă dați seama că ați uitat de ouă, pentru că trăncăneați despre diverse. Noroc că se sparg repede:4.jpgTreaba asta se frământă, se masează și transformă în aluat: 5Iar aluatul se pune la odihnit la frigider. Pentru că e frânt.

Între timp, se bea cafea, se mai trăncănește puțin, se răspunde la telefon cu mâinile ude sau pline de făină sau de aluat. Se taie caisele (transversal). Se trăiește periculos, dar vorba aia, carpe diem.6.jpgCaisele se gătesc cu câteva mărgele de afine și-o coroniță de cimbru, să iasă poza mai frumoasă și se parfumează cu esență de vanilie. Na, că n-am uitat 🙂 7Cele două linguri de gem de caise se trântesc într-un castronel și se împrietenesc forțat cu jumate din brânza albastră. 9.jpgSe pregătește tava: 8.jpgSe scoate aluatul de la frigider (congelator). I-a ajuns atâta odihnă. Se întinde în tavă și se înțeapă cu furculița, de ciudă ce ai pe el: 92.jpgDacă ți se pare important, îl poți perpeli nițel în cuptor, înainte să-i faci cunoștință cu umplutura. Noi n-am mai avut chef de asta, așa că l-am acoperit cu acest amestec: 91.jpgArăta așa: 93.jpgDeasupra am pus caisele și afinele. Am uns totul cu puțin gem diluat în apă și am băgat tava în cuptorul preîncălzit. Treaba asta cu preîncălzitul este pentru mine unul dintre misterele bucătărelii, pentru că rețetele spun că se preîncălzește cuptorul la temperatura de X grade Celsius. Atât eu, cât și Oana avem aragaze din alea de demult, așa că preîncălzirea înseamnă că nu băgăm mâncarea într-un cuptor rece, dar că habar nu avem câte grade-s în el, de fapt. 94.jpgTimp de jumate/trei sferturi de oră, se stă de vorbă. După ceas, după miros și după verificat aluatul (cu scobitoarea), se scoate tarta și se presară restul de brânză și cimbrul peste ea. 95.jpgAsta e tot. Noi ne-am distrat. Tarta e interesantă. Probabil nu se va număra printre favoritele celor care preferă mâncarea cuminte, tradițională, dar aceia care sunt în căutare de asocieri inedite de gusturi o vor iubi. În plus, e sățioasă și sănătoasă. Eu aș încerca-o și cu ananas, de exemplu. Sau cu piersici, dar proaspete, să aibă aromă.

Distracție plăcută și poftă mare!

 

