Mâncare pentru picnic

Povestită de Oana

Mini rulouri cu carne și cartofi duchesse

Am ajuns cu Sorana la concluzia că noi n-am fost niciodată la picnic: la grătar, da; la iarbă verde, da! Dar la picnic? Dintr-ăla cu coș, cu veselă și șervete în carouri, cu sticlă de vin la rece și pahare cu picior? Nope!

Așadar, am hotărât, într-o zi ploioasă, să remediem și să ne pregătim de picnic! Adică atunci când o fi vreme bună, să știm cum să procedăm! (mai avem de cumpărat coșul)

În primul rând, la picnic nu poți merge cu sosuri, mâncare curgătoare și porții mari, așa că, am optat pentru ceea ce englezul numește „bites”, cât să-mbuci odată și să poți conversa repede, fără mâncare-n gură!

Și am hotărât că, dacă avem carne, brânză, cartofi și frunze verzi, avem meniu complet!

Să detaliem:

  1. Rulouri cu carnerulou1

2 bucăți de piept de pui- feliate ca pentru șnițel, astfel încât să rezulte 12 fâșii

24 felii de șuncă crud-uscată: jambon, prosciutto, hamon iberico bellota sau serrano

2 feluri de brânză (noi am avut mini mozazarella și cașcaval de oaie)

o mână de spanac proaspăt

câteva fire de oregano

un cățel de usturoi

boia dulce

o lingură de miere

sare și piper

Berea de ghimbir din fundal, foarte bună de altfel (și fără alcool), ne-a acompaniat în procesul creației și nu a reprezentat un ingredient în rețetă 🙂 Merge însă luată la picnic, chiar cu rețeta de față!

  1.  Cartofi duchesse

rulou2

6-8 cartofi medii fierți în coajă

1/2 ceașcă cu lapte

1/4 pachet de unt

4 linguri de smântână

5 gălbenușuri + un ou

1 linguriță de nucșoară

sare și piper

  1. Rulourile cu carne sunt relativ ușor de făcut: pe fâșiile de carne de pui (asezonate cu usturoi, boia dulce și piper) am așezat câteva frunze de spanac mărunțite cu mâna și oregano, o bucată de brânză și le-am rulat. Apoi, în sens invers primei rulări, am mai înfășurat odată într-o primă bucată de șuncă și apoi în a doua, care la noi au fost diferite: serrano gran și prosciutto. Rulourile astfel formate le-am uns cu miere și am presărat piper peste. Ca să fim sigure că nu se vor desface (și am avut dreptate) le-am pus într-o tavă- bine unsă cu unt- de brioșe: exact 12 bucăți!

 

 

Rulourile nostre au stat la cuptor cam jumătate de oră și le-am făcut poze înainte și după:

 

 

2. Cartofii duchesse sunt un fel de piure cu moț: după ce s-au răcit, cartofii de strivesc ca pentru piure, se amestecă exact ca pentru piureul clasic cu lapte, unt, smântână și un praf de sare. După ce am făcut compoziția de bază, am răsturnat totul în robotul de bucătărie, am adăugat nucșoara, boiaua de ardei dulce, piper și cele cinci gălbenușuri. Și robotul a omogenizat totul, lăsând compoziția fără cocoloașe, numai bună de pus în șpriț și făcut gogoloiae pe hârtia pergament. Gogoloaiele merg la frigider cât se coc rulourile, adică o jumătate de oră.

Apoi le-am uns cu un amestec din oul cu + și o lingură de smântână și au stat în cuptor până s-au rumenit. Compoziția e destulă pentru două tăvi! Ar trebui lăsați cartofii să se răcească în cuptor, ca să nu le cadă moțul:) La final, le-am mai dat un pic de față cu o pudră de boia!

rulou14

Când cartofii duchesse au fost gata i-am împrietenit cu rulourile cu carne, gata de marea aventură! Așteptăm vremea bună, că rulourile s-au mâncat deja!

rulou12

 

Leave a Reply

