Prăjitură cu cireșe :)

(poftită și povestită de Sorana)

Normal ar fi fost să încep rețeta asta așa: „Pentru că este sezonul cireșelor și pentru că ieri am fost la piață și am cumpărat un kilogram de cireșe din care mai am jumate în frigider, m-am gândit ca rețeta de săptămâna asta să fie o adaptare a celebrei prăjituri cu vișine din care aș fi în stare să mănânc o tavă întreagă.” În loc de asta, am să zic:

Săptămâna trecută, când am făcut mâncarea de picnic, ne-au rămas niște albușuri. Multe. Vreo 7. Ce să facem cu ele? Oana avea în congelator vișine culese cu mânuța ei vara trecută, așa că am făcut și prăjitură cu vișine. A fost foarte bună, numai că ne-am luat cu treaba și am uitat de poze. Nu-i bai, mai facem o dată și o și pozăm. Numai că eu nu am vișin, deci nici vișine la congelator. Dar am drum la magazin, de unde cumpăr, în loc de vișine, că n-aveau, cireșe congelate, fără să mai cuget că mai am jumate de kil în frigider, proaspete. Nu-i bai, că măcar cu drumul ăsta mi-am împlinit visul de a cumpăra praf de copt cu șofran. Să vă spun: în mintea mea era că acest praf de copt va face pandișpanul mai galben, că îi va da culoarea aceea. S-a dovedit încă o dată, vorba aia, că ce știu eu ce-i șofranul. Habar nu am.

1.JPG5 albușuri+ 5 linguri de zahăr, 5 gălbenușuri, 5 linguri de făină albă, o linguriță de praft de copt (cu sau fără șofran), un pliculeț de zahăr vanilat bourbon (eee?), o sită mică de zahăr pudră, 300 de grame de cireșe fără sâmbure (se poate lăsa și sâmburele, depinde ce musafiri aveți, poate s-au autoinvitat într-o duminică ploioasă, când aveați chef de stat în pat și… uitat la un film 😛 )

Mai mult mi-a luat să caut loc de parcare la supermarket și să fac cumpărăturile, decât prăjitura în sine: se bat albușurile cu zahărul până se fac o spumă tare. Știți voi. Se adaugă gălbenușurile, praful de copt și zahărul vanilat și se mai bate puțin compoziția. Se adaugă și făina și se bate și ea. Definitiv.

Treaba asta se toarnă într-o tavă nici prea mare, nici prea mică. Precum cea din imagine. Poate chiar nițel mai mică. Se adaugă cireșele/vișinele. Data viitoare am să încerc cu fragi. Și cu căpșuni cred că merge. Se dă tava la cuptorul încălzit deja. Peste vreo jumate de oră (remember testul cu scobitoarea) prăji a noastră arată ca o plăpumioară.

Bine-ar fi să aveți răbdare să se răcească puțin. Eu am pudrat-o și am tăiat-o repede, că mi-era prea poftă, și am rupt-o puțin. Așa de fină și de delicată este, că se aude un foșnet gingaș când o înțepi cu furculița. E dulce și parfumată, dar și acrișoară. Ți se topește în gură. Merge cu un pahar de suc de mere și coacăze 🙂 Poftă mare!6.JPG

Leave a Reply

