Ruladă cu căpșune

Povestită de Oana

Se întâmplă ca într-o zi să ai chef să bucătărești doar de dragul unor arome în casă,  de dragul unor culori  sau de dorul unui gust! Și pentru că mofturile sunt dintr-alea de care ai nevoie repede-repede, trebuie să ai o soluție care să nu consume timp. A, mai vrei să  răspundă și unui fior estetic  și să aibă și-o textură ușoară. Așa e prăjitura asta: aerată, rafinată și foarte ușor de preparat. Îmi imaginez că ar putea fi un desert într-o poveste cu dudui fandosite. Nu mă întrebați de ce, probabil din cauza rozului ce rezultă în cremă 🙂

Ingredientele sunt cele din poză și anume:

6 ouă

300 g zahăr tos

200 g zahăr pudră- pentru cremă

1 fiolă de unt de vanilie

300 g făină albă

300 g smântână de frișcă

100 g mascarpone

200 g căpșune

zeama de la 1/2 lămâie

ciocolată neagră- opțional, pentru decor și o adiere amăruie la toată treaba asta

_DSC1095

 

Blat de rulada am tot făcut, slava boho – cum ar fi zis bunică-mea (care, între altele, detesta toate rețetele necomplicate, deci și ruladele)-, dar nu în felul ăsta. În mod obișnuit separam albușurile de gălbenuș și le băteam spumă cu zahărul. Noi am găsit o rețetă în care ouăle se bat întregi (OK, fără coajă) cu zahărul până rezultă o spumă serioasă. Și astfel, am economisit timp și, mai ales, nervi că nu s-a făcut albușul spumă!

_DSC1097

Apoi am adăugat vanilia și  făina și am pus compoziția într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Am nivelat cât am putut și am dat la cuptor cam 30 de minute. Cât e caldă încă (dar nu opărită) foaia de ruladă se așează pe un ștergar, se presară cu zahăr pudră și devine ruladă.

_DSC1107

_DSC1108

 

Cât a stat rulada la răcit în prosop, noi am preparat crema: bătut smântâna până la statutul de frișcă, adăugat zahărul pudră și crema mascarpone și dat la frigider. Am tăiat căpșunele cubulețe și le-am stropit cu zeama de lămâie (ca să nu lase multă zeamă în cremă, cică).

_DSC1103

Am pus  din belșug cremă pe ruladă, am rulat-o frumos și am lăsat-o în frigider.

 

Decorul de ciocolată se face și el repede, cu condiția să fie ciocolata de calitate. Am topit ciocolata pe baia de aburi, am scos din congelator două rezerve de la geanta frigorifică și le-am acoperit cu hârtie pergament. Ciocolata topită am înșirat-o cum ne-am (ne)priceput și la sfârșit am așezat-o pe ruladă cu ajutorul unui cuțit, pentru că în mână se topește imediat.

Când rulada a devenit fermă, am pudrat-o cu zahăr și i-am adăugat moftul de ciocolată, care-i doar așa, o părere de gust- și tare bun!

 

r1

Leave a Reply

