Omletă la cuptor sau matematici de vară

Se dau următoarele: o familie flamândă, o zi caniculară și o mamă fără chef. Sună cunoscut? Mda, la noi se cam repetă chestia de câteva ori pe săptămână!

Noroc cu internetul care nu e în pană de idei și de soluții. Cu o razie prin frigider și masa e aproape gata! Problemă rezolvată!

Așadar, pentru masa de prânz, am pregătit cam într-o oră următoarea omletă:

7 ouă +

3-4 felii de pâine de secară/ neagră +

1 pahar de smântână/iaurt gras +

3-4 roșii +

2 cârnați picanți +

o conservă de fasole și porumb în sos tomat +

sare și piper =

omleta

om1

Ouăle le-am bătut ca pentru o omletă clasică cu sare și piper. Am adăugat smântâna și pâinea tăiată în bucăți nu foarte mici. Când pâinea a absorbit amestecul de ouă și smântână, am adăugat cârnații feliați sau rupți pentru o notă sauvage, roșiile tăiate și conserva de fasole și porumb (desfăcută, în prealabil).

Am pus compoziția într-o tavă de jena stropită cu ulei.

om7

Arată a papa cuțului, dar nu vă descurajați! Pentru cei îndrăzneți recomand un praf de chilli și niște ierburi aromate sau usturoi. Noi am refăcut rețeta cu matematici complicate de tipul: adăugăm un pumn de măsline cu ardei și scoatem fasolea sau adăugăm brânză rasă și acoatem cârnații, dar punem câteva linguri de năut. Merg toate și probabil și altele (vara e lungă).

În funcție de ce am pus în ea, omleta stă la cuptor între 25 și 45 de minute.

În final arată așa:

 

om8

Și e bună atât caldă cât și rece- de la frigider! Merge cu sos de roșii făcut în casă („Mama, asta e un fel de pizza!”) Acum că scriu, mă gândesc că niște frunze verzi ca garnitură ar da bine, de asemenea!

Satură cam 4 persoane leșinate de căldură și  se completează divin cu un pahar de bere! (de ghimbir pentru copii:))

Una peste alta, am gătit și nu prea, dar am mâncat bine!

Leave a Reply

