legume umplute la cuptor

(povestită de Sorana)

Aseară m-am căpătat cu niște dovlecei și roșii de la Oana din grădină. I-am lăsat pe un scaun în bucătărie și azi dimineață, în timp ce mai luam câte o gură de cafea, mă gândeam ce să gătesc, să mai scăpăm de vântul care bate prin frigider. Prima dată am zis să-i prăjesc. M-am răzgândit, că durează prea mult și nici foarte sănătos nu e. Apoi mi-a venit ideea să-i umplu și să-i dau la cuptor. Curat, frumos, nu trebuie să stai pe lângă aragaz. I-am tăiat și curățat și am constatat că mai am loc în tavă, așa că am scobit și trei roșii. Am sărat și piperat legumele și le-am lăsat să-și povestească una-alta.1

Am amestecat jumătate de kilogram de carne tocată cu un praf de sare, unul de piper și unul de mărar, am scotocit după restul ingredientelor (o ceșcuță de orez ținut cam o oră în apă, șase fire de ceapă verde, doi morcovi potriviți, o legătură de pătrunjel, un pahar de bulion și încă unul cu ce am scobit din roșii plus capacele acestora și, ce nu se vede aici, vreo trei căței de usturoi) și m-am apucat de treabă. 2.JPG

Am tocat ceapa și morcovul.

3.JPG

Le-am pus la călit (sau le-am tras? – cred totuși că trasul durează mai puțin 😛 ) în tigaie (în wok, fată!).

4.JPG

Când s-au înmuiat, am adăugat pătrunjelul și usturoiul (tocate, desigur). Le-am amestecat bine-bine, să-și lase aroma.

5.JPG

Am adăugat și orezul plus o jumătate de cană de apă, ca să poată fierbe. Am lăsat la foc mare, așa că a trebuit să mai pun niște apă din când în când, până am decis că e destul de fiert. De fapt a zis singur: „Nu mă mai fierbe atâta!”6.JPG

Am pus și carnea în tigaie. Am fiert-prăjit-o. Că doar nu e de capul ei.7.JPG

Roșiile le-am adăugat la sfârșit, când restul ingredientelor erau gătite.8.JPG

Am dat drumul la cuptor, să se încălzească. Între timp, am umplut dovleceii și roșiile, dar mi-a mai rămas destul de multă umplutură, așa că am curățat repede trei ardei și i-am umplut și pe ei. Noroc de dovlecei și de roșii, că au fost de treabă și i-au luat în spațiu.

9.JPG

Am turnat în tavă bulionul cu puțină apă. Am acoperit tava cu o folie de aluminiu și am lăsat-o la cuptor o oră, după care am scos folia și am mai lăsat legumele cam 15-20 de minute. De fapt până când mi-a plăcut cum intră furculița în ardei. Am mâncat cu iaurt și cu ardei iute (foarte iute). Foarte bun a fost. Poftă mare!12.JPG

Leave a Reply

