Tort cu anason și coacăze

Zilele când găteam afară s-au dus și deja mi-e dor de ele! Am avut o revelație vara asta: cred că dacă m-ar întreba cineva acum ce vreau să mă fac (când oi fi mare:)) aș răspunde: gospodină! Să am o bucătărie mare și luminoasă, o curte îngrijită și timp să cetesc ce-mi place, să stau cu pruncu, să mai mișun prin lume! O fi rău?!

Una dintre ultimele prăjituri făcute la Tarla e cu multă ciocolată. Iar! Și deși nu e iarnă, cu anason! O prăjitură aromată, cu fructe, ciocolată, mmm!

Ingredientele sunt așa:

 

 

2 ouă

6-8 linguri de făină

4  linguri de zahăr (2+2)

1 linguriță și jumătate de pudră de anason

praf de copt

1 iaurt mic

1 cutie mică de smântână de frișcă

1 tabletă de ciocolată de menaj

2 linguri cacao

2-4 linguri de miere

4cești de fructe de pădure (2+2)

Am amestecat cele două ouă cu iaurtul și jumătate din cantitatea de smântână. Separat, am făcut același lucru cu: făina, zahărul, praful de anason, cele două linguri de cacao și praful de copt. Le-am reunit pe toate într-un castron mai mare în care am pus și fructele de pădure- coacăze roșii, albe și negre- și apoi am răsturnat amestecul într-o tavă care a mers la cuptor și a stat acolo cam 35-40 de minute.

 

Cât s-a copt prăjitura, am alcătuit pe repede înainte o glazură din ciocolata topită, smântână și miere iar din coacăzele rămase am făcut un gem nu foarte dulce (cu doar două linguri de zahăr și 1/2 de linguriță de anason). Coacăzele fiind bogate în pectină nici nu trebuie fierte mult. Când blatul s-a răcit, l-am tăiat pur și simplu în două – au rezultate două dreptunghiuri mai mici- iar pe primul am pus un strat generos de gem. L-am acoperit cu al doilea blat și deasupra am turnat glazura de ciocolată. Fiindcă tot mi-a mai rămas o mână de fructe, le-am folosit la decorat prăjitura. Care arăta în final cam așa și a mers grozav de bine cu cafeaua de dimineață:

Leave a Reply

