chec cu stafide și mix de semințe

Pentru că am găsit de cumpărat tăvi de chec ieftine, rețeta asta și-a făcut firesc loc în mintea mea. Iată ingredientele pentru două checuri:_DSC1900.JPG

O cană (300 de grame) de zahăr, zece ouă, 450-500 de grame de făină, cam 100 de grame de stafide (se pot pune câte stafide vrea omul, nu cred că încurcă), 300 de grame de iaurt, un praf de copt, o ceșcuță de cacao, o esență (vanilie, în cazul nostru) și, dacă găsiți, coajă de portocală uscată măcinată – jumătate de ceșcuță de cafea. Plus semințe crude – amestec – cât cuprinde suprafața unui chec.

Vreau ca lucrurile să fie simple. Din cauza asta, atunci când mă apuc de simplificat, nu fac altceva decât să-mi complic existența. Ce-am făcut? Am amestecat albușurile cu un praf de sare și am adăugat zahărul. Le-am bătut de le-a mers spuma._DSC1901.JPG

Până aici, toate bune. Numai că în loc să amestec chibzuit gălbenușurile, uleiul (da, am uitat să spun că ne trebuie cam vreo zece linguri de ulei) și iaurtul, după care să înglobez pas cu pas făina, am trântit într-un bol toate aceste ingrediente și m-am străduit să le transform într-un aluat. Am reușit într-un final, dar cam iritată. După care a urmat partea de amestecat aluatul cu spuma de albuș, cu scopul de a obține o pastă lichidă, de turnat în tăvi. Am rezolvat și treaba asta, dar la final eram și mai nervoasă, pentru că am vrut să folosesc mixerul (de fapt, l-am și folosit, de aici problema!) și am înșirat aluat și spumă pe toți pereții, pe parchet și pe toată aparatura de bucătărie. How cool is that?_DSC1903

_DSC1905.JPG

Da, știu că se vede că numai chef de poze nu aveam. În sfârșit, passons. Am turnat pasta în formele de chec și am adăugat stafidele. Chestia asta m-a mai liniștit. Începea să semene cu ceva de mâncare._DSC1909

Am păstrat cam o treime din pastă și am amestecat-o cu cacao. Am turnat-o peste treaba de dinainte și am încercat să fac ceva desene interesante. Să fi fost de vină făina, iaurtul sau talentul meu turbat, dar a ieșit ce se vede. De rușine, am turnat cam 50 de grame de amestec de semințe crude deasupra. Pe fiecare chec.

Le-am băgat cam o jumătate de oră în cuptorul încălzit, parcă. Nu mai știu exact. Oricum, le-am înțepat cu scobitoarea să le verific. Și gata. A ieșit asta:_DSC1928_DSC1929

Poftă mare!cover2.JPG

Leave a Reply

