Bruschetta

Bruschetta-bruschetti, dintr-un dialect al Romei antice bruscare, ce însemna „a coace pe cărbuni”, și era la origini o felie de pâine prăjită cu ulei de măsline și sare, un mod de a testa gustul uleiului de măsline proaspăt produs.

Așadar, nu pot lipsi din bruschete: pâinea și uleiul de măsline, celelalte sunt mofturi!

La așa mofturi m-am pretat vara asta, spunându-mi să abordez un regim de viață sănătos, bazat pe meniuri mediteraneene, încât, iată, spre sfârșitul verii, m-am îngrășat cu vreo trei kilograme! Dar a fost bun!

b1

Am ales bruschetele pentru că le-am testat în varii combinații, se fac în cinci minute și, deci, sunt life savers când nu ai timp/ chef să gătești.

De obicei le-am făcut cu roșii proaspete , busuioc, ardei gras copt și ardei iute  (toate din grădină),  brânză grana sau prosciutto-niciodată împreună pentru că sunt prea sărate după gustul meu- dar am găsit recent la Lidl niște borcane mititele cu roșii deshidratate și capere în ulei (cele cu capac roșu) și ardei copți și pătrunjel (cu capac verde) și s-au dovedit bunicele împreună (cert e că am cumpărat în două rânduri și am tratat și oaspeți).

Pâinea, deși făcută la noi, e tot cu iz italian: ciabatta (papucul Andreinei, nevasta lui Favaron-cel care a dat replica baghetei franțuzești:)). Dintr-o astfel de pâine ies cam 10 felii  (pentru că nu trebuie să fie subțiri) numai bune de a fi transformate în bruschete.

b2.jpg

Plăcerea mare e să pui feliile într-o tigaie de tablă la foc (vara asta am stat la curte și ne-am cam jucat), să le lași până se ard marginile, să amușini mirosul de pâine arsă și să te frigi la degete și apoi să le stropești cu ulei de măsline- din belșug!

Multă lume pregătește feliile de pâine frecându-le cu un cățel de usturoi. Mie nu-mi place să amestec busuiocul proaspăt cu usturoiul, dar e o opțiune.

b3

După ce pâinea toată e prăjită și stropită cu ulei, ne putem lăsa imaginația să zboare, în funcție de ce avem pe masă: roșii, ardei gras, ardei iute- câteva felii-, măsline, busuioc și brânză grana (de data asta). Când toate și-au găsit locul pe feliile de pâine, am mai pus un strop de ulei, ca să unifice gustul! Pâinea caldă, crocantă, amestecul de legume, frunza de busuioc și cuburile de brânză, fac un tot căruia italienii îi zic antipasto, noi, de multe ori în vara asta, prânz.

Varianta de astăzi arată așa și jur că e delicioasă!

 

 

b6

 

 

Leave a Reply

