varză cu cârnați picanți

(pregătită de Sorana)

„Pe blogul ăla al vostru încap numai prăjituri cu nume de balerină, cafele cu ierburi și paste cu titlu de spectacol la operă? O varză sănătoasă nu are loc?”

Ba are. Plus că, așa cum zicea Oana săptămâna trecută, a venit toamna. Asta în caz că nu v-ați dat seama când ați deschis geamul dimineață sau când v-ați dat jos ghetele pline de apă aseară. Tocmai de aceea e nevoie de ceva care să țină de cald. Mâncare gătită și ghete noi.

Mâncarea gătită ține de cald. Mâncarea cu carne e și mai bună la treaba asta. Dacă e și picantă, e perfectă. So.

Nici nu e nevoie de multe ingrediente, nici complicată nu e rețeta. Numai că e messy. Bucătăria mea arată nasol când termin de gătit mâncarea asta. Sunt talentată, reușesc să bag bucățele de varză crudă și-n pantofii de pe hol. Dar să scurtăm povestea: o ceapă mare și una mai mică, să-și țină de urât, 200 de grame de kaizer afumat, jumătate de kilogram de cârnați picanți, o cutiuță (140 de grame) de suc de bulion din acela foarte concentrat, o jumătate de litru de borș, o varză potrivită, o legătură de pătrunjel (cu mărarul am o relație conflictuală) și smântână. A, da. Și ardei iuți și foarte iuți. Asta pentru cei cărora nu le e suficientă iuțeala din cârnați. Nu mai zic de ulei și de sare, că e la mintea cocoșului.1.JPG

Am tăiat ceapa la robot, să nu risc lacrimi fără rost. Când uleiul (cât să acopere fundul oalei) s-a încins, am pus ceapa. Când ceapa s-a călit, am pus feliuțele de kaizer. Tare bine mirosea.2.JPG

Când s-a rumenit kaizerul, am adăugat cârnații tăiați bucățele și i-am lăsat să se prăjească puțin, timp în care m-am ocupat de varză. 3.JPG

Am spălat-o și tăiat-o în jumătate, într-o primă fază. Apoi am tăiat jumătățile în așa fel încât să intre prin gura robotului, că doar nu era să o toc manual. Și așa, la robot, tot era numai varză peste tot. V-am zis, talentată.4.JPG

Am adăugat varza tocată progresiv, pe măsură ce o mărunțeam, ca să aibă loc să se înmoaie toată și am amestecat de fiecare dată.5.JPG

Am pus cam două căni de apă și am lăsat să scadă, la foc mare. Am sărat și borșuit toată povestea. Am gustat. Am adăugat bulionul.6.JPG

Am mai lăsat să fiarbă, gustând din când în când. La sfârșit, am gâdilat-o cu o mână zdravănă de pătrunjel.7.JPG

Pentru că varza era nouă, nu cred că a durat mai mult de o oră. Am scos repede trei linguri generoase într-un castron, la răcit, am dat iama în smântână și am șuierat de la ardeiul iute-iute. Dacă nu suferiți de lene sau de oboseală, puteți trânti alături și o mămăliguță. Poftă mare!8.JPG

Leave a Reply

