Teatru sau povești pentru copii?

Povestiri după Shakespeare

Repovestite de Anna Claybourne

Ilustrații de Elena Temporin

Traducere de Raluca Cimpoiașu

Editura Vellant, 2009

citite de Oana și Max

N-am să mă apuc să vă recomand să-l citiți/ recitiți pe Shakespeare! Vreau să vă recomand o carte frumoasă de sus până jos, un produs făcut cu grijă pentru mici cititori. Mă gândeam că ar fi un cadou grozav că tot începe nebunia lui Decembrie, deși clar e genul de carte pe care o primești bucuros în orice anotimp!

Cele zece piese sunt însoțite de două capitole speciale: unul cu viața și opera lui Shakespeare, celălalt cu toate piesele lui Shakespeare pe scurt. Aici copiii au detalii despre tipul piesei, personaje și legăturile dintre ele, întâmplările în rezumat și câte un citat celebru.

Recunosc, am citit doar A douăsprezecea noapte, Îmblânzirea scorpiei și Visul unei nopți de vară (adică doar comedie) dar Max a stat cu sufletul la gură ca la celelalte povești de până acum, chiar dacă am reluat pasaje unde numele personajelor și multitudinea lor ne mai creau mici probleme. Dar și ăsta a fost un lucru bun pentru că am putut divaga, am vorbit despre Italia, dar și despre obiceiuri de nuntă  „De ce nu-i lasă, mamă, să se căsătorească cu cine vor?”, despre spiridușii pădurii, despre farse și altele.

Transpunerea în proză e bine făcută, traducerea de asemenea, astfel încât, un copil de 10 ani n-ar pierde șirul lucrurilor.

Coperta e grozavă (cartonată, un albastru regal decorată cu auriu) iar ilustrațiile sunt fermecătoare. Cartea e în format A4 și paginile sunt lucioase, plăcute mâinilor mici și curioase iar în carte găsim și un semn de carte.

De ce Shakespeare? De ce nu?! Eu țin minte că am avut în copilărie cartea asta și tare mi-a plăcut 🙂 Acolo am aflat de Faust, parcă, dar și de Shakespeare.

6fabfcd6aabc7778465cce3cc06c08a3-7699040-700_700

Nu știu care e vârsta potrivită introducerii unei astfel de lecturi, dar se poate încerca (azi un pic, mâine un pic). La urma urmei, gustul se formează din mers. Și dacă e să aleg între poveștile Disney tipărite recent și Povestiri după Shakespeare, aleg fără să ezit să văd Disney din când în când ca desen animat:) Poate, mai încolo, va citi singur teatru sau, și mai bine, va prinde gustul mersului la teatru (pe care eu l-am deprins greu și l-am abandonat, din păcate, iute; dar alte vremuri vin și lucruri bune sper să se întâmple).

Leave a Reply

