Pseudo budincă de Crăciun

Știu, cârcotașii vor spune că a trecut inclusiv Crăciunul pe stil vechi, dar dulcele ăsta, deși inspirat din budinca tradițională de Crăciun de pe malul Tamisei, poate fi mâncată lejer în orice zi cu zăpadă. Spun asta pentru că după Crăciun am reluat-o cu același succes la public! Alături de ceai, cafea sau lapte cald.

Prăjitura nu-i budincă pentru că nu prea a stat la foc: ingredientele coapte deja au fost procurate din magazin (vezi biscuiții digestivi și blatul de pandișpan). Fructele confiate nu au stat în rom Jamaica ci în esență de rom și portocale. Prin urmare își merită din plin numele de pseudo-budincă! Deși nu cred că i-a păsat. La final arăta tare mândră! Și eu de ea!

xmas4

Ingrediente multe și mărunte, cum ar fi:

1 tabletă de ciocolată amăruie cu portocală

1 tabletă de ciocolată amăruie cu migdale

1/4 kg biscuiți digestivi

2 blaturi de pandișpan (eu am găsit rotunde pentru tort, dar nu contează pentru că ajung să-și piardă forma curând)

1 ceașcă de cereale integrale

câte o ceașcă de fructe confiate tocate: ghimbir, curmale, smochine, merișor, stafide, papaia, caise, coajă de portocală

1 sticluță cu esență de rom

1 sticluță cu esență de portocale

câte un vârf de cuțit de anason stelat (praf și pulbere după atâta rom) și lemn dulce

1 pahar cu smântână dulce

2 plicuri de zahăr pudră vanilat

 

Mai întâi am tăiat toate fructele și le-am botezat (știu, e o blasfemie) în rom și esență de portocale, apoi am rupt biscuiții și i-am amestecat cu cerealele și blatul de pandișpan făcut fărâme. Și nu, nu eram nervoasă! Mi-am amintit la timp și am adăugat un plic de zahăr vanilat și praful de anason și lemn dulce. Dacă nu vă place lemnul dulce, puteți încerca scorțișoara.

Am topit cele două tablete de ciocolată împreună cu smântâna dulce și am turnat amestecul peste ceea ce ar fi putut constitui blatul: biscuiții, cerealele, pandișpanul (pâine de Spania! Hm!).

Am adăugat și fructele îmbălsămate bine și am început să scotocesc prin dulap după o cratiță, oală cu fund Kardashian, cât de cât, să-mi iasă forma de budincă! M-a salvat un ceaunel, numai bun de tapetat cu o folie alimentară și de umplut cu ceea ce avea să fie pseudo-budinca. Și după un ceas- două de stat în frig (nu eu, ci ea) arăta aproximativ așa (am uitat s-o pozez în pielea goală). De decorat puneți copiii la treabă, al meu nu s-a oprit doar la prăjitura asta, a mai bârcâit cu zahăr colorat și niște turtă dulce.

Dimineața la cafea arăta așa și mirosea a Crăciun. De fapt era Crăciunul:)

Să avem un an bun!

Leave a Reply

