Jacket potaoes

Cu un search pe Google afli că la începutul secolului XX filmul american a făcut din cartoful copt vedetă. Dar nu cartoful copt în spuză, ăla de-l mâncam eu când eram de-o șchioapă, ci cartoful copt cu umplutură diversă și sosuri unsuroase, acela e jacket potato-ul adevărat. Eu am mâncat prima dată (he, he, să tot fie vreo 9 ani) în Anglia și am dat 5 lire pe un cartof care conținea pui, brânză rasă și ceva verdețuri. Ulterior, de aceiași bani am mâncat niște paste grozave cu fructe de mare, dar asta e altă poveste rețetă.

Cartofii în pijamale de astăzi (așa i-am rebotezat autohton) au fost șase la număr și, sătulă fiind de carnea de pui, am decis să-i asezonez cu niște mușchi de porc.

Ingredientele umpluturii au fost așa: șase felii de mușchi afumat, șase felii de mușchi țigănesc (n-am găsit încă varianta denumirii corectă politic), 3-4 linguri de brânză mascarpone, câte o lingură de brânză Grana rasă pentru fiecare cartof, un pahar de porumb din conservă, ulei de măsline, sare și piper aromat. La final mâncăii mei au cerut ketchup și maioneză, dar merge și fără. Eu am așezat cartofii pe niște spanac proaspăt.

p2

p3

Cartofii cam suferă în rețeta asta: odată se fierb în coajă iar mai apoi se scobesc cu o lingură (lăsându-i ca niște bărcuțe în derivă) și după ce se umplu, se coc în cuptor vreo 20 de minute (în tava tapetată cu hârtie de copt și stropită cu ulei).

Din cartoful scobit am făcut un piure cu brânza mascarpone sare și piper. Am adăugat feliile de mușchi afumat tăiate bucățele și cu această compoziție am umplut cartofii (pe care mai întâi i-am uns bine cu ulei).

p4p5p7

Am pus brânza grana rasă deasupra și au stat în cuptor până am decis că-s gata.

p9

Între timp am prăjit mușchiul țigănesc (tot așa bucăți mici) și am scurs porumbul din conservă. Am pregătit farfuriile cu spanac stropit cu ulei de măsline și zeamă de lămâie și am asezonat câte doi cartofi pe farfurie: unul cu mușchi țigănesc, celălalt cu porumb. Spre surprinderea mea, Max a mâncat (cu lingura) tot, inclusiv spanacul.

p11

Acum cică ar mai fi și un secret: cartofii care se pretează cel mai bine la a fi gătiți astfel se numesc King Edward. Spun asta pentru că eu m-am temut să nu mi se dezintegreze cartofii de la dubla procesare, dar fierbându-i potrivit, au rezistat cu succes și la copt. O variantă ar fi coptul în folie de aluminiu (pentru cei care nu se tem că aluminiul e câh!)

j1

Un cartof în pijamale făcut în casă e bun tare și mult mai ieftin decât la Londra. Dar, de!

Leave a Reply

