salade printemps

(trudită de Sorana)

Sau salată de primăvară. Dar nu-i aşa că are alt sound în franceză? Nu discutăm despre faptul că nici de primăvară nu prea e (în cap la mine o salată de primăvară are salată din aceea clasică, ceapă verde şi ridichi). În sfârşit, ideea e că e fashion, e ceva ce se poartă. Poate că pâinea, sărmana, nu prea are ce căuta în peisaj. Ar fi mers o lipie, ceva integral sau, cel puţin, integrat în peisajul simandicos al gastronomiei actuale.

Să zic reţeta? Să divulg secretele bucătăriei mele sofisticate? Fie. Consideraţi asta cadou de mărţişor. Sau de 8 martie, cum vă convine.

„Ce pozezi? Trei roşii într-un castron?” Bărbaţii, nimic nu înţeleg. Iată, deci, primul ingredient al reţetei de astăzi. Trei roşii într-un castron.1Dacă vă coafează, să zicem că-s bio. Sau eco. Whatever makes your day. Plus că trei e un număr magic. Aşa de magic, încât ajută şi la controlul greutăţii. Adevărul este că atâtea mai aveam în frigider. Which was some kind of magic 🙂

Acum, salata. Spanac, valeriană, rucola şi încă ceva. Scria pe pungă, dar n-am reţinut, pentru că nu am înţeles şi nici de căutat pe net n-am catadicsit să caut. Salată Primavera (!), asta am pescuit din raft de la supermarket.2Nu, nu e nevoie de două vase la fel, am scos roşiile (oricum trebuia să le tai) şi am pus salata. Am tras-o şi pe ea în poză, desigur, dar n-a mai fost nimeni în jur să comenteze, ca în cazul roşiilor.

Năutul, această fasolă simandicoasă, devine, precum omida fluture, humus. Iar humusul e ceva ce n-a văzut Parisul. Un must have, adică. Sau must eat. Se poate cumpăra gata făcut. Sau, dacă eşti gospodină adevărată (chapeau), atunci îl faci tu singurică. Dar nu e cazul de faţă, deci să trecem mai departe.3Pentru un plus de dramatism, am adăugat nişte boia dulce.

Iată deci ce am avut la dispoziţie:4Roşii, salată, humus. Pe care le-am amestecat. Şi pâine. Cu care am mâncat această salată deosebit de săţioasă, sănătoasă şi prietenoasă.

Poftă mare!5

Leave a Reply

