Când n-ai timp de borș

A început să ne gâdile câte o rază de soare (las’că acum plouă de rupe) și n-am mai avut chef de gătit cu orele. Încă nu e vremea legumelor de sezon, nici măcar trufandalele nu au apărut și totuși am hotărât că e momentul s-o trecem pe legume la grătar. Ei, nu numai legume! Am pus alături niște piept de pui cu mirodenii. Și o chiflă cu semințe.

Bun a fost, că am reluat într-o săptămână de trei ori cu mici variațiuni.

La început lucrurile au stat cam așa:

p9

1 ardei roșu

1 dovlecel

1 vânătă

2 roșii

1 ceapă mare

1 piept de pui

1 lingură de miere (zaharisită am avut, dar am dezlegat-o cu un strop de apă caldă)

boia dulce și iute

sare și piper

mirodenii uscate pentru carne de pui (usturoi, muștar, coriandru, nucșoară)

ulei de măsline

Treaba stă așa: zilnic am o pauză între 12 și 14 pentru prânz. Asta dacă-l fac. Și trebuie să pregătesc ceva măcar pentru fiu-meu! Așa că operațiunea grătarul mi-a fost de mare ajutor, mai ales în perioada aglomerată și lipsită de vlagă pe motive de primăvară din ultima vreme.

Legumele le-am feliat nici prea-prea, nici foarte-foarte, le-am stropit cu ulei de măsline, sare și piper și le-am pus pe grătarul încins.

p8p7p6

Pieptul de pui l-am porționat și i-am oferit același tratament: ulei, sare, piper, mirodenii, foc!

p5

Restul e inspirație artistică sau nu: așezarea în platou (și nu pentru vreo filmare) și hai să spunem sosul pentru gust(miere, sare, piper, coriandru,usturoi uscat și paprică dulce și iute în proporțiile care priesc celui ce mănâncă) plus un praf de paprică în plus pentru pofticioși.

În 20 de minute e gata. Adică și mâncat!

Să ne fie de bine, zic!

p4

 

Leave a Reply

