Percy Jackson și mitologii moderne

Seria Percy Jackson și Olimpienii

Hoțul Fulgerului

Marea Monștrilor

Blestemul Titanului

Bătălia din Labirint

Ultimul Olimpian

de Rick Riordan

Traducere: Alex Moldovan
Editura Arthur, 2014

Colecția Excalibur

Citite de Oana și Max

Recunosc, nu mi-au plăcut Legendele Olimpului, dar uite că Moș Crăciun ne-a cadorisit cu seria Percy Jackson și gata, eu și fiu-meu suntem fani!

Olimpul mutat în SUA (pe Empire State Building mai exact, la etajul 600), zei, semizei, jurăminte trădate, dorință de răzbunare, spirit de aventură și Percy, puștiul de 12 ani care descoperă că nu este ceea ce pare: un copil problemă, dislexic și cu deficit de atenție crescut de o mamă singură.  Cam ăsta e firul poveștii.

Hm! Fiu-meu îmi suflă că mai sunt și Centaurii, Chiron, Oracolul, Domnul D (Dionysos) exilat în tabăra semizeilor pentru abateri de comportament, Meduza, Harpiile, un faun zăpăcit pe nume Grover, Ares bikerul, Annabeth, buna prietenă a lui Percy (Perseu) și fiică a Atenei, cu toții au câte un cuvânt de spus în încercările prin care trece Percy. Unii sunt ajutor, alții piedică, unii prevestesc, alții amenință, iar Percy ne ține cu sufletul la gură prin deciziile pe care le ia și drumurile pe care le urmează. Fiecare volum e o nouă misiune încheiată cu succes. Și cu cât efort!

Dacă în Hoțul fulgerului Percy trebuie să recupereze fulgerul lui Zeus și ajunge până la Hades pentru asta, pentru ca apoi să fie amenințat de Zeus însuși, în Marea Monștrilor apare din lumea străzii un frate nesperat, Tyson, o rivală Clarisse (fiica lui Ares) și un ciclop de la care trebuie să fure Lâna de Aur. Le stă în cale Luke, acum în slujba lui Cronos, care vrea și el lâna, dar prietenia și scopul nobil triumfă și, cu ajutorul Hipocampilor sfârșesc misiunea și au parte cu toții de o surpriză grozavă!

Blestemul Titanului aduce trei noi personaje importante în economia aventurii: Thalia, fiica lui Zeus și frații Nico și Bianca Di Angelo. Oh, dar mai sunt și Vânătoresele, protestează Max. Și Ophiotaurus-ul, un fel de șarpe-vacă animal protejat și generalul Atlas de pe muntele Tamalpais și să nu-l uităm pe domnul Blowfish, prietenul mamei lui Percy. Dacă n-am spus că mama lui Percy s-a rematerializat  spre sfârșitul volumului I, după ce fusese dezintegrată de un taur de metal, și a reușit să scape de soțul abuziv  (tatăl vitreg al lui Percy), Gabe, iată am făcut un pic de lumină acum. A! Și știați că tatăl lui Percy este Poseidon, zeul mărilor, nu-i așa?

Thalia alege să se alăture Vânetoreselor și să infirme sau măcar să amâne astfel profeția Oracolului iar Nico se dovedește a fi fiul celui de-al treilea zeu care a încălcat jurământul de a nu avea urmași: Hades.

În Bătălia din Labirint am aflat ce sunt empusele, care pot trece lejer drept majorete:), am cunoscut-o pe roșcata Rachel Elizabeth Dare, am descoperit că Nico e tentat să se răzbune pe Percy pentru moartea surorii sale și că soarta Olimpului e în pericol iminent. Percy și prietenii săi intră în tuneluri pline de pericole în căutarea lui Dedal, cel care ar putea stăvili atacul monștrilor prin Labirint. Personajele sunt prinse iarăși într-o luptă inegală în care răul pare să învingă în fiecare clipă. Foștii prieteni nu mai sunt ceea ce au fost cândva, granița dintre bine și rău e fragilă tare, iar Dionysos, alteori ursuz, acum pare chiar, hm, omenos!

Ultimul Olimpian e work in progress, încă n-am reușit s-o terminăm, dar știm că stăpânul Timpului, Cronos are o armată tot mai puternică și că Percy are o nouă misiune. Citim și vă ținem la curent.

Hai să spun de ce am recomandat seria Percy Jackson: Max are 8 ani și știe deja mai multe despre mitologie decât știam eu la 18 și asta doar din cărțile citite împreună. E vârsta la care copii noștri pun întrebări, fac legături și, în general, învață. Iar învățarea are atâtea fețe câte vrem să-i dăm. Noi am ales așa. Poate mai sunt și alți doritori și pasionați de citit, de istorie, de mitologie, de aventură.

Cărțile le găsiți aici: http://www.editura-arthur.ro/info/carte/percy-jackson-si-olimpienii-hotul-fulgerului

Leave a Reply

