Rață la cuptor

-Mamă, vreau friptură!

Ăsta-i fiu-meu care și-a spart capul ieri și azi se alintă. Iar eu nu mă codesc să-i intru în voie. Mai ales că am o rață în așteptare (în congelator) pentru Paște. Dezmembrez repede rața, îi confisc pieptul și pulpele, adun ce mirodenii am prin casă și aud:

-Și niște cartofi, te rog!

OK. Cartofii (vreo 8 cartofi medii) îi curăț imediat și-i tai în patru pe lung, îi colorez cu niște boia(dulce și iute), sare piper negru și roșu și, neapărat, rozmarin.

rata3

După aceea mă ocup de rață pe care o crestez frumos și-i presar pe rană sare, piper, boia dulce și felii de ghimbir.

rata4

rata1

Așez totul într-o oală de fontă smălțuită, stropesc cu ulei de măsline și torn două căni de apă și vreo două ore am timp de altele.

rata5

Cum ar fi o salată de sfeclă cu spanac.

2 sfecle roșii mici puse la copt în hârtie de copt umezită (cam o oră), o mână de frunze de spanac din grădina bunicii, un strop de oțet balsamic alb și ulei de măsline,un praf de sare și, mai mult pentru aromă, câteva felii de lămâie bine coaptă.

rata7rata8rata11

Când rața a fost gata (adică intra furculița-n ea ca-n brânză) am pus o față de masă nouă, farfurii colorate, am scos argintăria bunicii Bica, am așezat salata la mijloc și am împărțit friptura.

-Mamă, se topește-n gură!

Uneori e bine să fii convalescent 🙂

rata14ratarata12

Leave a Reply

