Tartă anti frig

Ne-am pricopsit cu nişte mere verzi. Acreeee, că lăcrimezi numai uitându-te le ele. Ce poţi face în atare condiţii? Plăcintă, evident! Doar că, în graba de a termina cumpărăturile şi a scăpa de aglomeraţia de după Apocalipsă Paşte, în loc de foi de plăcintă am luat foietaj. Drept pentru care urmează o reţetă de tartă! Numai bună pe vremea asta apoasă şi rece, cu doi copii febrili în casă şi cu o poftă de viaţă de zile mari!

tarta 1

8 mere verzi

o jumătate de lămâie

un pahar cu zahăr

3-4 linguriţe de scorţişoară măcinată

1 plic de zahăr vanilat

1 pachet de foietaj

o jumătate de pachet de unt

câţiva stropi de ulei de măsline (pentru uns tava)

nuci sau migdale pentru servire

Merele le-am pregătit ca pentru orice plăcintă clasică: spălat, curătat de coajă, apoi două le-am ras pe răzătoarea medie, după care m-am răzgândit şi pe celalte 6 le-am tăiat cubuleţe. Le-am lăsat pe toate în acelaşi castron şi le-am stropit cu zeama de lămâie (ca să nu oxideze). Le-am blagoslovit şi cu o ploaie de scorţişoară.

 

Cât am lăsat merele şi scorţişoara să se împrietenească, am făcut un sos caramel: un pahar cu zahar tos şi un strop de apă într-o cratiţă, apoi, când zahărul era maroniu-auriu, o jumătate de pachet de unt (cu grijă să nu sară la pe gospodină). Cât caramelul era cald, l-am turnat peste mere, apoi  le-am pus împreună pe aragaz şi le-am lăsat acolo până a scăzut tot sucul din mere.

Pentru că am rătăcit, cu perindările mele între două case, forma de tarte, am improvizat cu succes şi am aşezat foietajul într-o tigaie de fontă smălţuită. Numai bună ca dimensiune!

 

Peste foaie am turnat compoziţia de mere, cu restul de aluat am făcut şi un soi de grilaj (nu chiar ca la carte, dar a mers) şi am pus tigaia în cuptor. Unde a stat cam 20 de minute. Cu doi copii în casă mi-a fost peste poate s-o las să se răcească, aşa că jumătate s-a mâncat fierbinte.

Tocmai de aceea, pozele nu se ridică la înălţimea gustului. Copiii au fost fericiţi însă, fiind trataţi (pe lângă antitermice) cu ceai şi tartă, ca la restaurant 🙂

tarta12tarta 13

A mai scăpat o felie a doua zi şi arată, zic eu, mai prezentabil.

tarta 14

Leave a Reply

