De vară

Căpșune + mascarpone + zahăr + lămâie = înghețată de casă = 

Înghețată sau sorbet de fructe, iaurt congelat sau gelato, dulcele ăsta rece e potrivit în orice anotimp, dar mie îmi place să-l prepar vara pentru că am fructe proaspete la îndemână. Adică în curte. Astfel încât, începând cu luna iunie pot face înghețată cu căpșune, cireșe, trandafir și caprifoi, mentă, vișine, zmeură, mure, coacăze și prin toamnă căpșune iar.

Ieri am testat varianta mascarpone cu fructe, dar voi încerca și fructe cu miere și suc de lămâie sau iaurt și fructe. Vara e abia la început! 🙂

Ce voiam să spun: mâncând cu fie-meu înghețată, m-am surprins că sunt recunoscătoare faptului că niște mâncăi de împărați romani au făcut din acest desert un dulce râvnit încă din secolul II înaintea erei noastre. Și n-aveau frigidere! Asta până la 1800 când, sârumâna domnu’ Jacob Perkins, a apărut prima variantă de frigider.

Ca să putem să facem gâlci de hulpavi ce suntem (căci o cupă de înghețată nu e niciodată de-ajuns!).

1

Din trei cutii de mascarpone am facut 2 kg de înghețată: restul a fost fructe (de fapt pulpă pasată) și cam 250 g zahăr. Plus zeama de la o limetă și jumătate de lămâie.

Pentru un plus de savoare am încercat și varianta + piure de căpșune (fără foc) și e o îmbunătățire semnificativă la capitolele consistență și gust.

Iar pentru cei împătimiți de dulce (aka fiu-meu și bunicu’ Taca) și de aroma căpșunelor am făcut și un sirop, nu foarte gros, pe care l-am adăugat la servire împreună cu niște mentă și boboci de trandafir pentru dulceață.

Și-uite așa ne bucurăm că a venit vara, că s-a inventat înghețata și că avem, slava, căpșune la Tarla!

11

Leave a Reply

