minunatul narator necreditabil

Cazemata – Tudor Ganea

Polirom 2016

(citită de Sorana)

Ce are cartea asta aşa de special? Să facem o listă:

  1. Relaxare – nici urmă de crisparea debutantului, chiar dacă e primul roman al lui Tudor Ganea (34 de ani). Totul e la locul lui, dar nu studiat, ca şi cum ar aştepta musafiri. E la locul lui din bun-simţul gazdei.
  2. Fantastic – eşti agasat de realismul prezent în majoritatea cărţilor? Pune mâna pe volumul ăsta. Pentru mine a fost ca o gură de aer proaspăt.
  3. Lipsa moralei – nu vrea să mă înveţe ceva, nu trage concluzii pentru mine. Şi, dacă n-am chef, nici eu nu caut vreo concluzie. Enjoy the ride.
  4. Descrieri vizuale – să se facă, fraţilor, un film după cartea asta!
  5. Intrigă – şi ce intrigă! Scriitură curată + mister şi suspans = lectura ideală.
  6. Limbaj – jargon, regionalisme, argou. Dialog, mult dialog foarte bun. Şi poveste.
  7. Naratorul necreditabil – elementul meu preferat din orice scriere. Să-l cred, să nu-l cred, cât să cred? Mă pune la treabă, mă conectează cu textul.

Pagina de Facebook a cărții, cu cronici serioase, aici.

Lui Tudor i-a apărut de curând şi al doilea roman, „Miere”. Am văzut că lucrează şi la al treilea. Excelent: un scriitor bun, care chiar scrie.

 

Leave a Reply

